שירות חדש ב-LOGBOX: ניהול מקוון לתצהיר יבואן

שירות חדש ב-LOGBOX: ניהול מקוון לתצהיר יבואן

המערכת מרחיבה את היצע השירותים שלה ומעתה כל מנויי מערכת LOGBOX יכולים לנהל ולעקוב אחר תצהירי היבוא שלהם, לבצע חיפוש, מיון וסינון בצורה קלה ומקוונת (אונליין), ואף לקבל התראה במידה וקיימת בעיה שמקורה בתצהיר היבואן כגון תצהיר שפג תוקפו
15.03.19 / 12:53
שירות חדש ב-LOGBOX: ניהול מקוון לתצהיר יבואן
15.03.19
שירות חדש ב-LOGBOX: ניהול מקוון לתצהיר יבואן

מערכת LOGBOX, אשר הושקה בד בבד עם השקת מערכת שער עולמי של המכס והעניקה בעיקר שירותי ניהול תיקי יבוא און-ליין, ארכיון דיגיטלי, וחתימה דיגיטלית בהתאם לדרישות המכס, מרחיבה את היצע השירותים שלה והחלה להציע שירות ניהול תצהיר יבואן.

 

מעתה, כל מנויי מערכת LOGBOX יכולים לנהל ולעקוב אחר תצהירי היבוא שלהם. המערכת מציעה תפריט חדש בו מרוכזים כל תצהירי היבואן כפי שהועברו ממחשבי סוכני המכס אליהם היבואן מחובר.

 

באמצעות התפריט החדש ניתן להציג את כל התצהירים הקיימים במקום אחד, לבצע חיפוש, מיון וסינון של תצהירי היבוא בצורה קלה ונגישה, ואף לקבל התראה במידה וקיימת בעיה במשלוח היבוא שמקורה בתצהיר היבואן, כגון, תצהיר יבואן שפג תוקפו (מצ״ב לינק לאתר).

 

פיצ׳ר נוסף מאפשר ליצור התראה לסוכן המכס כאשר היבואן טיפל בבעיית התצהיר, וזאת על מנת להסב את תשומת לבו כי הבעיה טופלה וניתן להמשיך בהליך שחרור המשלוח. כמו כן, קיים במערכת קישור ישיר לעמוד תצהירי היבואן באתר רשות המסים לשם מילוי או חידוש תצהיר היבואן.

 

באמצעות התפריט החדש ניתן להציג את כל התצהירים הקיימים במקום אחד, לבצע חיפוש, מיון וסינון של תצהירי היבוא בצורה קלה ונגישה, ואף לקבל התראה במידה וקיימת בעיה במשלוח היבוא שמקורה בתצהיר היבואן, כגון, תצהיר יבואן שפג תוקפו

 

כזכור, החל ב-1 בנובמבר חלה חובת מילוי תצהיר יבואן במערכת שער עולמי. ״תצהיר יבואן״ הינו טופס שעל היבואן למלא ובו מתוארים יחסיו עם הספקים השונים עימם הוא עובד. במסגרת התצהיר היבואן נדרש להצהיר האם קיימים ״יחסים מיוחדים״ כהגדרתם בחוק בינו לבין הספק בחו״ל והאם יחסים אלו השפיעו על ערך העיסקה.

 

קיימים שני סוגים של ״תצהיר יבואן״ – תצהיר תקופתי ותצהיר עבור יבוא של משלוח ספציפי אשר מיועד למקרים בהם יש שוני בין נתוני התצהיר התקופתי עבור הספק לבין הצהרת היבוא במשלוח ספציפי מהספק.

 

נזכיר כי עבור מילוי תצהיר יבואן מקוון נדרש כרטיס חכם, וזאת עבור חתימת הטופס ושידור הקבצים למערכת שער עולמי.

 

יבואנים נדרשים למלא תצהירים חדשים במקרים הבאים: עבודה עם ספק חדש, חידוש תצהיר שפג תוקפו, שינוי בתשובות שניתנו בתצהיר הקודם לגבי המשך העבודה עם הספק בעתיד.

 

>>> לחצו כאן לאתר LOGBOX <<<